Petya 2008.02.05. 18:14

Ismt jelentkezem mghozz egy aut tesztel. Az M3-as hsz v alatt legendv vlt, ennyi id alatt a motorja ktszeresre hzott, az ereje meg mg ennl is nagyobb mrtkben nvekedett, de vajon mit jelent 420 lervel gazdlkodni a mindennapok sorn?
A Cikkhez katt:
Szmtalan mdon bele lehetne kezdeni egy ilyen aut tesztjbe, annyira klnleges. De vajon melyik adja vissza leginkbb azt, amit ez a modell tkrz, sugall, reztetni akar? Egyltaln mennyire kell bemutatni egy ilyen sportautikont, amelyrt az autvezetk nagy rsze rajong?

Az M3-as tesztjt azzal is el lehetne kezdeni, hogy V8, 420 ler. Ez elvileg sok mindent elmond, de mgsem, hiszen ez alapjn azonban mg mindig lehetne egy ers SUV is, vagy ppen egy j kis kamion.
Az M3-as azonban nem autplya, nem a sportkocsik alfja s omegja, st nem SUV, s nem is kamion. Egyszeren "csak" M3-as, nem is akrmilyen mlttal. s ez itt lnyeg. Az M3-as manapsg sportkocsis krkben egy fogalom. Ez a BMW legrgebbi M sorozata, immr tbb mint hsz ve lvezhetjk. Mindig egyre jobb lett, egyre ersebb. Az els teljestmnye mg 200 ler krl volt, most 420-nl jrunk. Hol lesz ennek a vge? Remljk, nem az E92-es M3-asnl.
M3, V8, 420 LE, 400 Nm, 1655 kg, 4,8 mp s 250 km/ra - az adatok alapjn flelmetes!!!

Az n nzeteim szerint egy ilyen M3-asnak utcai versenyautnak kne lennie, klnben minek a 420 ler. Ha gy rtkelem az M3-ast, akkor nem egszen az, ami lehetne; nem gy mozog, nem akkora lmny. A motorja fantasztikus, nem csak a teljestmny leadsa, hanem a hangja is. Az eld hathengeres motorjt is rm volt hallgatni, erre sem lehet panasz. A V8-as alulrl feltr vltse mr nmagban megr nhny gzfrccst, nem lehet megunni. Radsul nagyon szeret prgni, szvesen beleforog a 8000 feletti znba is, a hangja meg egyre szebb.
Amikor elkezdtem rni a tesztet, vgig azon gondolkoztam, vajon n gondolom rosszul, vagy tnyleg megvltozott az M3-as. Aztn megakadt a szemem egy mondaton a reklmjban. "A BMW M3 Coupval az utak versenyplyv vltoznak."

A Power gomb az aut karaktert vltoztatja meg: gyorsabb lesz a gzreakci, kemnyebb a kormny. Az EDC (Electronic Dumper Control - elektronikus csillapts-felgyelet) a futm kemnysgt szablyozza, az alap Comforton fell van mg egy Normal, meg egy Sport lls. Termszetesen temps mensnl ez utbbi ajnlott. Az utols gomb a legveszlyesebb, ez ugyanis a DSC, vagyis a menetstabilizl. Ha ezt kikapcsoljuk, akkor az M3-as gzadsra fktelen fenevadd vltozik, minden kis gzra alaposan oda kell figyelnnk, hiszen a 420 ler nagyon hirtelen meg tud rkezni a hts kerken, aztn meg mr csak nznk szembe a menetirnnyal. Szerencsre az egyszersg kedvrt a kormnyra is tettek egy M-gombot, beprogramozhati, hogy az aut mit, hova kapcsoljon. Az i-Drive-on bell van egy M-Sport men, ott lehet a futm kemnysgen keresztl a kormnyrsegtsen t a menetstabilizlig mindent lltani. Szerencsre ez utbbibl ltezik egy M Dynamic Mode, amely engedi a csszklst, de nagy bajban besegt. Ettl mg lmnyaut az M3-as, de nem vadllat.
Mszaki adatok:
Motor, ertvitel, fkek. Hengerrtartalom: 3999 cm3. Furat/lket: 75,2/92 mm. Hengerek/szelepek szma: 8/32. Teljestmny: 309 kW (420 LE)/8300. Nyomatk: 400 Nm/3900. Sebessgvlt: hatfokozat manulis. Fkrendszer ell/htul: httt trcsa/httt trcsa.
Mretek, tmegek. Hosszsg/szlessg/magassg: 4615/1804/1418 mm. Tengelytv: 2761 mm. Nyomtv ell/htul: 1538/1539 mm. Tmeg: 1655 kg. Terhelhetsg: 425 kg. Csomagtart trfogata: 430 l. zemanyagtartly trfogata: 63l.
Menetteljestmnyek, fogyaszts. Gyorsuls (0-100 km/ra): 4,8 mp. Vgsebessg: 250 km/ra. tlagfogyaszts: 12,4 liter/100 km. Tesztfogyaszts: 24,9 liter/100 km. Szndioxid-kibocsts: 295 g/km.
|